درخواست ترکیه از ایران برای حضور در نشست مشترک درباره افغانستان خبرنگاران

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، وزیر خارجه ترکیه در تبادل نظر با همتای افغان، نشست استانبول را مکمل نشست دوحه توصیف کرد و در عین حال گفت که کشورش آمادگی مشارکت با ایران درباره نشست های مشترک افغانستان را دارد.

درخواست ترکیه از ایران برای حضور در نشست مشترک درباره افغانستان خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دیدنی ها به نقل از صبح کابل، محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان و مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای، درباره نشست استانبول که هدف از آن تداوم تبادل نظر های بین الافغانی است؛ تماسی تلفنی داشتند.

اتمر در این تماس تلفنی از ترکیه به دلیل آمادگی برای میزبانی دور بعدی تبادل نظر های صلح افغانستان تقدیر و بر افزایش تماس ها و مشورت ها درباره اهداف، دستور کار، شرکت کنندگان و دستاورد های احتمالی این نشست ها، تاکید نمود.

وی ابراز امیدواری کرد که نشست ترکیه، گامی به جلو در راستای تامین آتش بس و دستیابی به راه چاره سیاسی مطابق خواست و اراده مردم افغانستان باشد.

وزیر خارجه ترکیه نیز درباره سفر اخیرش به دوحه و دیداری که با وزرای خارجه قطر و روسیه در خصوص فرایند صلح افغانستان داشت؛ صحبت کرد.

چاووش اوغلو در این باره گفت: نشست ترکیه جایگزین نه، بلکه مکمل فرایند صلح دوحه خواهد بود. بیشتر طرف های دخیل برای شرکت در نشست ترکیه ابراز آمادگی نموده اند. ما هم آمادگی مان را برای شرکت در نشست های افغانستان و ترکیه با کشور های ایران و پاکستان ابراز می کنیم.

قرار است تا 4 روز دیگر، مسکو نیز میزبان نشستی برای تسریع فرایند صلح افغانستان باشد. مقام های ارشد حکومت افغانستان، نمایندگان طالبان و بعضی از کشورها، برای شرکت در این نشست دعوت شده اند.

همزمان، سفیر چین در کابل، از برگزاری نشست مجازی وزرای خارجه شماری از کشور های دخیل در مسئله افغانستان اطلاع داد که قرار است در تاریخ 6 فروردین، به میزبانی سازمان ملل برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخواست ترکیه از ایران برای حضور در نشست مشترک درباره افغانستان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ترکیه از ایران برای حضور در نشست مشترک درباره افغانستان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید