خراسان رضوی گرم می شود، پیش بینی وزش باد شدید همراه با خسارت

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، خبرنگاران/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای خراسان رضوی تا روز جمعه افزایش پیدا خواهد کرد.

خراسان رضوی گرم می شود، پیش بینی وزش باد شدید همراه با خسارت

زهرا آهنگرزاده در گفت وگو با وبلاگ دیدنی ها اظهار کرد: دمای هوای امروز مشهد به هشت درجه می رسد اما روز جمعه این هفته، پنج فروردین، به 25 درجه خواهد رسید و سایر شهرستان های استان نیز افزایش دما را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: از فردا شب تا روز جمعه در بیشتر نقاط استان وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود که این موضوع در نواحی بادخیز با گرد و خاک و کاهش میدان دید و کیفیت هوا همراه می شود. بر این اساس احتمال بروز آسیب به سازه های موقت، گلخانه ها، تابلوهای تبلیغاتی و سقوط اجسام نیز وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: به شهروندان توصیه می کنیم برای جلوگیری از خسارت تمهیدات لازم را پیش بینی کنند. همچنین روز جمعه از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

وی افزود: از امروز و در ساعاتی از روز آینده شاهد بارش های پراکنده باران و برف به ویژه در منطقه ها شمال غرب استان خواهیم بود. این بارش ها در نواحی مستعد خصوصا محورهای سردسیر و کوهستانی با تشکیل مه و کاهش دید همراه خواهد شد.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر و سبزوار با بیشینه دمای 23 درجه به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان بوده اند. همجنین ایستگاه های شهرستان های قوچان، تربت حیدریه، درگز، کلات، جوین و داورزن بارش باران را داشته اند که بیشترین مقدار بارش ها در شهر قوچان با 1.7 میلی متر به ثبت رسیده است. بیشترین سرعت وزش باد نیز با سرعت 54 کیلومتر بر ساعت برای شهرستان سرخس ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خراسان رضوی گرم می شود، پیش بینی وزش باد شدید همراه با خسارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی گرم می شود، پیش بینی وزش باد شدید همراه با خسارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید