خبرنگاران یازدهم مهر 1359، اطلاعیه 114ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، تهران- خبرنگاران- یازدهم مهر 1359 خورشیدی ستاد مشترک ارتش اسلامی ایران در پیامی خبر شهادت سرهنگ خلبان منصور وطن پور را گفت. وطن پور در شروع جنگ فرمانده نخستین تیم پروازی بود که با پروازهای حماسه آفرین خود در مقابل نیروهای بعث ایستادگی کرد.

خبرنگاران یازدهم مهر 1359، اطلاعیه 114ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی

سرهنگ خلبان منصور وطن پور در اراک دیده به دنیا گشود. وی در 1338 خورشیدی وارد دانشکده افسری شد. دوران سخت آموزش های نظامی، فنون رزم و علوم استراتژیک را در مدت سه سال به انتها رساند و با درجه ستوان دومی فارغ التحصیل شد. ستوان وطن پور از افسران ممتازی بود که برای آموزش خلبانی بالگرد انتخاب و به آمریکا اعزام شد. او در دانشکده پرواز آمریکا نیز درخشان ظاهر شد و با دریافت گواهینامه خلبانی به ایران بازگشت و در هوانیروز به خدمت پرداخت. نخستین واحد خدمتی او پایگاه هوانیروز کرمانشاه و آخرین یگان، پایگاه آموزش هوانیروز اصفهان بود که بعد از شهادت به اسم وی نام گذاری شد. کوشش پرثمر در ایام انقلاب، مأموریت های بی شمار در جنگ و مردم کمک و حس وظیفه شناسی از خصلت های شاخص او بود. فرماندهی گردان تک هوانیروز کرمانشاه با درجه سرگردی از جمله فعالیت های این خلبان جان بر کف به شمار می رود. در شروع جنگ استاد خلبان هوانیروز وطن پور فرمانده نخستین تیم پروازی بود که شتابان به جبهه پرواز کرد. او تا نهمین روز جنگ در مقابل تانک ها و نیروهای تا دندان مسلح دشمن ایستاد و پیشروی آنها را در پل کرخه سد کرد. ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی در پی به شهادت رسیدن خلبان وطن پور اعلامیه ای را منتشر ساخت. در متن اطلاعیه آمده است:

بسمه تعالی

هموطنان مشاخص و مسلمان ایران اولین درس سربازی در مکتب اسلام پذیرا شدن شهادت است که خود انتخابی آگاهانه است، اکنون دلاوران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و برادران پاسدار همدوش ملت ایران برای تحقق آرمان الهی پیامبران جان خود را بر کف گرفته و حماسه های پرشوری که جنگ های صدر اسلام را تداعی می نماید به وجود می آورند. فرزند راستین اسلام و عزیزترین خلبان هوا نیرو ارتش جمهوری اسلامی ایران سرهنگ خلبان منصور وطن پور که در قلب آسمان ها وطن عزیزمان دلیرانه به ندای اسلام پاسخ داد و دشمن مزدور را با تمام تجهیزات زرهی شان به خاک و خون کشیده است، اینک در عرش اعلی به ملاقات پیامبر و فرمانده خود شتافته است. او در درگیری ها با نیروهای مزدور عراق آنچه در توان داشت به کار برد و رشادت و مردانگی و نبوغ خود را به تمام یاران همرزمش در طول درگیری ها بالاخص آخرین ماموریت های موفقیت آمیزش به عنوان یک فرمانده و یک استاد ارائه داد. این رادمرد شجاع بنا به مشیت الهی به پیشواز شهادت شتافت و بعد از ظهر روز نهم مهرماه در منطقه عملیات بر اثر سانحه هوایی جان عزیزش را نثار امت حق شناس و قدردان خود کرد.

برگرفته از: آرشیو خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی(وبلاگ دیدنی ها)

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یازدهم مهر 1359، اطلاعیه 114ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یازدهم مهر 1359، اطلاعیه 114ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید