تسهیلات بلاعوض برای تجاری سازی ایده های نو سمّ مهلک است

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هرچند در صورت احتیاج و تشخیص مسئولان اگر منابع اقتصادی برای ایده های خلاقانه و تجاری سازی آن ها احتیاج باشد، تخصیص می یابد اما باید به یاد داشت که تسهیلات بلاعوض برای تجاری سازی ایده های نو سمی مهلک است.

تسهیلات بلاعوض برای تجاری سازی ایده های نو سمّ مهلک است

پیمان صالحی در جلسه آنالیز شرایط پیشرفت مرکز نوآوری کاشمر مطرح کرد: باتوجه به فعال شدن بیش از پیش مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز این آمادگی را داریم که به تیم ها و هسته های نوآور فعال در این مرکز به وسیله تیم های حرفه ای که به عنوان کارگزاران ما به طور حرفه ای کار انجام می دهند، خدمات مشاوره ای ارائه دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پذیرش صاحبان ایده در مرحله اول مهم است و گاه بعضی محدودیت ها در ورودی و قبول ایده ها دردسرساز می گردد به همین دلیل آمادگی داریم بتوانیم خدمات مشاوره ای ارائه دهیم و قردادهایی را در این خصوص منعقد کنیم.

صالحی اضافه نمود: در صورت تشخیص مسئولان اگر منابع اقتصادی برای ایده های خلاقانه و تجاری سازی احتیاج باشد، تخصیص می یابد اما پرداخت تسهیلات بلاعوض در تجاری سازی سمی مهلک است، البته در شهرهای کوچک موضوع فرق می نماید و آماده ارائه حمایت های بیشتری هستیم اما نباید همه را به سمت پول بلاعوض برد، ولی می توان منابع حداقلی را در اختیار افراد خلاق و صاحبان ایده گذاشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ریل گذاری لازم انجام شده و می توان براساس زیرساخت های موجود از صاحبان ایده های برتر با یاری صندوق های اعتباری پژوهشی حمایت نمود.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اگرچه ازطریق صندوق های اعتباری پژوهش، مسائل اقتصادی مراکز نوآوری و افراد صاحب ایده خلاق را پیش می بریم و در صورت داشتن برنامه به راحتی اعتبار مورد احتیاج در اختیار صاحبان ایده قرار می گیرد اما باید جهت فعالیت ها به گونه ای باشد که بعد از چند سال برگزاری استارتاپ ها و کارگاه های آموزشی و... زمینه فعالیت یک شرکت دانش بنیان فراهم گردد.

در ادامه جلسه مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز با ارائه گزارش فعالیت های خود آینده روشنی پیش رو دارد.

مریم ملونی اضافه نمود: پرداخت مرحله بعدی یاری های اقتصادی به مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز در دست اقدام است، همچنین علاوه بر یاری های اقتصادی در زمینه محتوایی می توانیم از مجموعه های شتاب دهنده یاری بگیریم و هم افزایی را شکل دهیم تا به غربال گری ایده ها در منطقه یاری نمایند. چنانچه پس از غربال گری تعیین شد ایده هایی قابلیت این را دارند که در قالب یک شرکت کار نمایند، به عنوان صنایع خلاق می توان برای حمایت از آن ها اقداماتی کرد.

مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز تنها مرکز فعال در جنوب خراسان

همچنین رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در این جلسه گفت: اگر چه مجوز مرکز نوآوری ترشیز سال 95 صادر شد و به رغم حمایت های محدود به نسبت کارهای خوبی انجام شد اما از اردیبهشت سال جاری با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز با جدیت فعالیت های این مرکز پیگیری شده است.

هادی معماریان تاکید نمود: علاوه بر این که مرکز نوآوری ترشیز به حمایت های اقتصادی معاونت علمی ریاست جمهوری، احتیاج دارد برای اعتلای فعالیت خود احتیاج به مشاوره و یاری های معنوی و علمی نیز دارد، زیرا مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک دانشگاه کوچک، برای برگزاری استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین نیروی متخصص ندارد بنابراین احتیاجمند این هستیم که مشاورانی در اختیار ما گذاشته گردد.

معماریان ادامه داد: علی رغم اینکه در منطقه ترشیز پتانسیل های فراوانی در زمینه کشاورزی، گردشگری زیارتی، پتانسیل صنایع دستی از جمله فرش کاشمر، پتانسیل اقلیمی و... وجود دارد و از سویی بزرگ ترین فراوری نماینده انگور و کشمش هستیم اما در زمینه فرآوری و بسته بندی هنوز کار زیادی نشده است که با توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاه وظیفه داریم در این حوزه وارد شویم.

رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز نیز در این ملاقات گفت: طی دو سال اخیر باب تازه ای در مرکز آموزش عالی کاشمر برای فعالیت مرکز نوآوری رقم خورد و نگاه تازه ای به دانشگاه و ارتباط آن با صنایع و جامعه تعریف شد.

مجید عاقل اعلام کرد: مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز به سرعت در حال گسترش فعالیت های خود است، از سویی با توجه به اینکه هیچ مرکز نوآوری در جنوب خراسان فعال نیست برای برگزاری رویدادها، استارتاپ ها و... آماده ارائه خدمات هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تسهیلات بلاعوض برای تجاری سازی ایده های نو سمّ مهلک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات بلاعوض برای تجاری سازی ایده های نو سمّ مهلک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید