با ایلی، اولین مترجم پوشیدنی جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، در نمایشگاه CES 2016، گجت جالبی به نام ایلی معرفی شده که اولین مترجم پوشیدنی جهان است. با ما همراه باشید تا با ایلی، بیشتر آشنا شوید.

با ایلی، اولین مترجم پوشیدنی جهان آشنا شوید

(CES 2016) امروزه تمام دنیا دهکده ای دنیای است و با اینکه زبان انگلیسی به عنوان ابزاری برای ارتباطات در دنیای تجارت ضروری است، به این معنا نیست که مکالمات معنا دار میان دو فرد با پیشینه زبانی متفاوت اتفاق نیفتد. با این که تلاش های زیادی در حوزه ترجمه همزمان اجرا شده است، ایلی با ساخت مترجم پوشیدنی خود، این کار را به طرز ماهرانه ای میسر کرده است.

گفته می شود ایلی (ili) اولین مترجم پوشیدنی در نوع خود در دنیا است، که مرزهای زبانی را در هم می شکند و ارتباطات را ممکن می سازد. استفاده از این گجت به سادگی فشردن یک دکمه است (که مشابه دکمه سنسور اثر انگشت آیفون است)، بعد از آن جمله مورد نظر خود را بگویید و اجازه دهید که ایلی ترجمه را انجام دهد، در حین ترجمه، جمله را برای طرف مقابل تان تکرار می کند تا وی بداند که چه می گویید.

ایلی چگونه کار می کند؟ نیازی به Wi-Fi، 3G، 4G و یا دیگر اتصالات به اینترنت ندارید؛ درون ایلی یک موتور داخلی ترجمه تعبیه شده که تمام کارها را انجام می دهد. هم چنین کتابخانه ای از کلمات پیش فرض برای سفر نیز در این گجت واقع شده است که استفاده از آن را برای دنیاگردان مناسب می کند.

در حال حاضر این دستگاه توانایی ترجمه زبان های انگلیسی، ژاپنی و چینی را دارد، اما مدل نسل دوم آن قابلیت ترجمه زبان های فرانسوی، تایلندی و کره ای را دارد و نسل سوم نیز زبان های اسپانیایی، ایتالیایی و عربی را پوشش خواهد داد. جزئیات نهایی قیمت این دستگاه هنوز تعیین نیست، اما گفته می شود که در ماه های مارس و آوریل که امکان پیش خرید آن فراهم می شود، قیمتش مناسب خواهد بود.

منبع: الی گشت

به "با ایلی، اولین مترجم پوشیدنی جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ایلی، اولین مترجم پوشیدنی جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید