این هم سهم ما برای شاد کردن دل مردم

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، 4مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز. این حاصل تلاش کشتی گیران فرنگی ایران در آلماتی قزاقستان بود. تیم خوب و یکدستی که البته می توانست در مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر از این هم مدال درو کند اما اجازه ندادند.

این هم سهم ما برای شاد کردن دل مردم

به گزارش وبلاگ دیدنی ها ، یعنی از یک جایی به بعد ترمز ملی پوشان را کشیدند تا تیم ایران بیشتر از این طلا نگیرد. نقش پررنگ داوران در این رقابت ها که به قول رسول جزینی (مربی تیم ملی) همسو با سیاست های فدراسیون جهانی برای پخش مدال هاست باعث شد ایران نتواند بیشتر از این مدال بگیرد. با این حال و با همه کارشکنی ها فرنگی کاران ایرانی توانستند با مجموع 196 امتیاز بر بام آسیا بایستند.

آقا رسول بدون تعارف گل کاشتید.

ممنونم از شما. کاری بود که بچه ها انجام دادند و دست تک تک آنها درد نکند. باورم این است که این تیم به اندازه خودش توانسته دل مردم ایران را شاد کند، همین برای ما کافی است.

از عملکرد بچه ها راضی بودید؟

باید باشیم. می دانید چرا؟ در 4 وزن برای مرتبه اول بود که بچه های ما قهرمانی آسیا را تجربه می کردند.در 87،97 و 130 کیلوگرم که سه وزن بالا هستند طلا گرفتیم و در 55 کیلوگرم هم مدال برنز نصیب ما شد.

در سایر اوزان چطور؟

به نظرم در 60 کیلوگرم هم خوب ظاهر شدیم هرچند نتیجه برای خود کشتی گیر دلخواه نبود. مهدی محسن نژاد در فینال به کننده قزاقستان باخت و نقره گرفت. در 63 کیلوگرم ما میثم دلخانی را داشتیم که انصافا خوب کشتی گرفت. میثم قرعه سختی داشت و نقره گرفت. در 67 کیلوگرم نظر من این است که با یک اشتباه مدال خوشرنگ از چنگ مان پرید و حق حسین اسدی بیشتر از مدال برنز بود.

ما امین کاویان نژاد را در 72 کیلوگرم داشتیم. امین با وجود همه شایستگی هایی که داشت متاسفانه مریض شد و آن توان بدنی همیشگی را نداشت. اگر نه می توانست مدالی بهتر از برنز کسب کند.

در 77کیلوگرم پژمان پشتام قرعه اش بد نبود. او همه مدعیان وزن خودش را برد و با قاطعیت طلا گرفت اما احساس می کنم یک کمی چرخش داوران به سمت کشورهای آسیای میانه مدال های خوشرنگ خیلی از بچه های ما را گرفت. ما در 87 کیلوگرم ناصرعلیزاده و در 130 کیلوگرم هم اکبر یوسفی را داشتیم که آنها به مدال طلا رسیدند. در نهایت با همت و غیرت شیربچه های ایران و تلاش کادر فنی توانستیم بر بام آسیا بایستیم و برای لحظاتی کوتاه دل این مردم را شاد کنیم. مبارک مردم باشد و این پیروزی و این موفقیت تقدیم به همه آنها.

شما به داوری ها اشاره کردید و گفتید احساس می کنید که آنها کمی چرخش داشتند. یعنی حق بچه های ایران را در بعضی از اوزان خوردند؟

در مجموع که بخواهیم حساب کنیم داوری ها خوب بود اما در بعضی از مسابقات به دور از انصاف بود. فکر می کنم سیاست های کلی در فدراسیون جهانی این است که می خواهند مدال ها پخش شود.

می خواهند در کشورهای مختلف پایگاه داشته باشند. البته روزهای اول این حساسیت ها نبود اما وقتی دیدند بچه های ما از 5 طلا سه مدال طلا را از آن خود کردند حساسیت ها به وجود آمد و ممانعت کردند که بچه های ما بیشتر از این مدال طلا نگیرند.

در مسابقات گزینشی برای المپیک ما هنوز سهمیه وزن 87 کیلوگرم را نگرفته ایم. برنامه شما برای این وزن چیست؟

من قبلا هم عرض کردم که عملکرد ناصر علیرشاده خیلی مهم بود. ما در این وزن رامین طاهری و مهدی فلاح را هم داریم. در مجموع آقای بنا و کادر فنی باید یکی از این سه نفر را به نام کننده راهی مسابقات کسب سهمیه کنند تا انشاءا... در این وزن هم بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

مرحله بعدی اردو از چه زمانی آغاز می شود؟

از یکم اردیبهشت. اجازه می خواهم اینجا از زحمات کسانی که هیچ وقت دیده نمی شوند تشکر کنم. دوستانی که به قولی در پشت صحنه هستند.

دکتر ساسان، فیزیولوژیست و متخصص ریکاوری و تغذیه ما، محسن علیزاده ماساژور و مجید رضاییان سرپرست.

این بندگان خدا زحمات شان دیده نمی شود اما خیلی تاثیر گذار هستند. خیلی از مربیان در کادر فنی که تلاش می کنند. باید به همه آنها دست مریزاد گفت. مربیانی که کاردان هستند و دلسوز. همه این بچه ها مزد زحماتشان را گرفتند.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه وبلاگ دیدنی ها

منبع: جام جم آنلاین

به "این هم سهم ما برای شاد کردن دل مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هم سهم ما برای شاد کردن دل مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید