ایده های تغییر در دکوراسیون خانه سنتی

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، امروزه بحث دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین طراحان و معماران برخوردار است زیرا اولین ملاک برای انتخاب منزل طراحی داخلی آن می باشد. در طراحی منزل از سبک های متفاوتی استفاده می گردد از جمله سنتی, مدرن, کلاسیک, مدیترانه ای, باروک, ساحلی و … . سبک سنتی از نمونه سبک هایی است که فضایی گرم و صمیمی در خانه ایجاد می نماید و یادآور حال و هوای زمان های گذشته است. در طراحی به سبک سنتی از پالت رنگی با تن های روشن کرمی رنگ استفاده می گردد و استفاده از تاقچه های جفت, پنجره های دو طرف شومینه و شمعدانی ها از ویژگی های شاخص سبک سنتی محسوب می گردد. در دکوراسیون سنتی می توان با استفاده از عکس های خانوادگی و قرار دادن گل و گیاه فضایی زنده و سرشار از آرامش ایجاد نمود.

ایده های تغییر در دکوراسیون خانه سنتی

اگر خانه شما به سبک سنتی طراحی شده و می خواهید تغییر و تحول در آن ایجاد کنید با ما همراه باشید. در این بخش ایده های مختلف تغییر دکوراسیون به شما ارائه می گردد. با استفاده از آنها می توانید با کمترین هزینه دکوراسیون خانه خود را متحول کنید. با ما همراه باشید.

کتاب های خود را در جهت افقی و عمودی بچینید

کتاب ها اصولاً به صورت عمودی در کتابخانه قرار می گیرند اما برای ایجاد کمی تحول و دستیابی به نمایی مدرن, چیدمان آنها را به صورت افقی انجام دهید. علاوه بر آن اگر خواستار نمایی فوق مدرن هستید به شما پیشنهاد می گردد کتاب ها را با تلفیقی از چیدمان افقی و عمودی در قفسه قرار دهید.

رنگ های روشن را با هم ترکیب کنید

یکی از ساده ترین روش های ایجاد تغییر و تحول در خانه تلفیق رنگ های روشن است. رنگ زرد روشن حسی مدرن ایجاد می کند در حالی که سبز نعنایی ملایم نمایی سنتی اما جوان پسند به خانه می بخشد. رنگ آبی نیز آرامش را در فضا پراکنده می کند و حس ناب زندگی را به ارمغان می آورد.

از رنگ های یکپارچه استفاده کنید

الگوهای پیچیده و سه بعدی بعد از مدتی تکراری و خسته کننده می شوند, به همین دلیل اگر میخواهید فضای خانه خود را مدرن کنید استفاده از طرح ها و رنگ های یکپارچه بهترین روش است. از بافت, روکش ها, فلزهای ترکیبی و وسایل خوش فرم برای ایجاد الگو و جذابیت استفاده کنید.

تصاویر هنری متفاوت روی دیوار نصب کنید

به نمایش گذاشتن یکسری تصاویر هنری چاپ شده از یک مجموعه هنری یکی از ویژگی های دکوراسیون سنتی است اما زمانی که این تصاویر مشابه باشند نوعی جسارت در فضا به چشم می خورد. برای در هم شکستن دکوراسیون سنتی و ایجاد تغییر می توان از تصاویر کلاسیک و یا سایر آثار هنری غیر مشابه استفاده نمود.

یک فضای غیر منتظره ایجاد کنید

اصولاً اکثر ما انتظار داریم یک میز کنسول یا یک آینه در پایین راه پله ها ببینیم اما نظرتان در خصوص یک جفت جایگاه چیست؟ علاوه بر آن برای تزئین فضای پایین پله ها میتوان از یک سکو برای تکیه دادن آثار هنری و یک گلدان سبز استفاده نمود. فضا را با تزئینات غیر معمول مزین کنید و از دکوراسیون آن لذت ببرید.

یک طرح منحصر بفرد خلق کنید

قرار دادن یک تخت خواب در وسط اتاق کوچک ایده ای ست که به ذهن کمتر کسی خطور می کند مگر اینکه شما یک طراح داخلی باشید. این ایده بسیار جالب است و فضایی دنج در اتاق ایجاد می کند.

با الگوها بازی کنید

یکی از آسان ترین روش های ایجاد تغییر, بازی با الگوهاست. یک طراح سنتی برای اتاق تاقچه طراحی می کند اما یک طراح مدرن میز پایه بلند برای طراحی دکوراسیون اتاق انتخاب می کند.

آثار هنری بر روی دیوار نصب کنید

استفاده از آثار هنری تحولی عظیم در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. انتخاب تابلوها بر اساس الگوهای هنری دکوراسیون خانه را زیباتر و جذاب تر نشان می دهد.

منبع: ساختمانچی

به "ایده های تغییر در دکوراسیون خانه سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های تغییر در دکوراسیون خانه سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید