برترین زمان سفر به قبرس چه موقعی است؟

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، اما سوال اصلی اینجاست که برای هر کدام از گردشگران با علایق مختلف برترین زمان سفر به قبرس چه موقعی است؟ در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم جواب این سوال را برای شما تعیین نموده و به شما بگوییم برترین وقت سفر به قبرس چه موقعی است. با ما همراه باشید.

برترین زمان سفر به قبرس چه موقعی است؟

برترین زمان سفر به قبرس؛ استقبال از سال نو

ماه ژانویه برترین وقت سفر به قبرس برای استقبال از سال نو است. این ماه اوایل زمستان و آغاز روزهای سرد قبرس است. دما در این روزها به 15 تا 17 درجه سانتی گراد می رسد. بااین حال، شور و حال سال نو و گرمای آن آنقدر زیاد است که اصلا سرمای هوا را حس نمی کنید. در هفته اول این ماه سرتاسر قبرس جشن سال نو برقرار است و سواحل و مکان های تفریحی جایی برای سوزن انداختن ندارند.

اگر به سفرهای ژانویه علاقه دارید، مقاله برترین مقاصد سفر در ماه ژانویه هم می تواند برای شما مجذوب نماینده باشد.

برترین وقت سفر به قبرس برای اسکی و اسنوبردینگ

در ماه فوریه کوهستان های ترودوس و المپیوس لباس سفیدی از برف به تن نموده و با آغوش باز پذیرای شما هستند. پس اگر ورزش های زمستانی علاقمند باشید، شک نکنید برای شما ماه فوریه برترین زمان سفر به قبرس است.

مارس و آوریل، برترین زمان سفر به قبرس از نظر آب و هوا

از 12 اسفندماه تا 11 اردیبهشت، نوبهار قبرس است. در این بازه زمانی زمستان رخت بربسته و جای خود را به بهار می دهد. آب و هوای قبرس نیز گرم تر شده و عطر گل های بهاری در سرتاسر قبرس می پیچد. این دوماه از نظر آب و هوا برترین موقع برای سفر به قبرس هستند، چراکه دمای هوای نه خیلی پایین و نه خیلی بالاست و همه چیز در مدار تعادل قرار گرفته است.

اگر دوست دارید یکی از جشن های مذهبی قبرس را از نزدیک تماشا کنید بهتر است ماه مارس را برای سفر به قبرس انتخاب کنید. در این ماه ساکنین قبرس به مناسبت جشن ایستر یک کارناوال ده روزه برگزار می نمایند که برترین آن در شهر لیماسول برگزار می گردد. در واقع ماه مارس نه تنها از نظر آب و هوا برترین زمان برای سفر به قبرس به شمار می رود، بلکه برترین زمان برای سفر به لیماسول نیز هست.

در ماه آوریل دمای هوا کمی گرم تر شده و حال و هوای تابستان به خود می گیرد. مزیت این زمان نسبت به سایر زمان ها در این است که نور آفتاب سوزان نیست و روزها طولانی تر شده است. در نتیجه فرصت بیشتری برای بهره گیری از روز داشته و دمای هوا به شما اجازه انجام ورزش های آبی، آب تنی در دریا، استراحت و حمام آفتاب را خواهد داد.

می و ژوئن از هر لحاظ برترین فصل سفر به قبرس

این دو ماه از سال، به چند علت برترین فصل سفر به قبرس هستند؛ اول اینکه می و ژوئن ماه های بدون بارندگی قبرس هستند و علت دوم نیز اینکه دمای هوا بین 25 تا 33 درجه سانتی گراد قرار گرفته است. از طرفی در این دو ماه، مراکز تفریحی قبرس از خواب زمستانی بیدار شده و فعالیت خود را دوباره از سر می گیرند. بعلاوه جشن ها و فستیوال های زیادی نیز میزبان شما خواهند بود.

اگر برای اول ماه می به قبرس سفر کنید این فرصت در اختیار شما قرار گرفته است رویداد Anthestiria که مربوط به گل و گیاه است را از نزدیک تماشا کنید. در این رویداد نمایشگاه های گل و گیاه در شهرهای بزرگ قبرس برگزار شده و دنیایی از گل و گیاه در انتظار شماست.

در ماه ژوئن نیز این کشور با یکی از خاص ترین فستیوال های خود یعنی فستیوال سیل پذیرای شماست. سیل جشن سپاس گذاری از نوح نبی برای نجات نوع بشر و حیوانات است که در سرتاسر قبرس برقرار است. در این فستیوال که دقیقا 50 روز بعد از جشن ایستر در قبرس برگزار می گردد، سواحل رخت نو پوشیده و با موسیقی، غذاهای محلی و پایکوبی و آواز میزبان شما هستند.

برترین زمان سفر به قبرس برای تفریحات آبی و سپری کردن تعطیلات تابستان

برترین زمان سفر به قبرس به خصوص سفر به شهر های ناپا، لیماسول و پافوس ماه جولای است. میانگین دما در این ماه بین 29 تا 33 درجه سانتی گراد و انبوهی از فعالیت ها و برنامه های تفریحی در قبرس برقرار است. علاوه براین تفریحات آبی به اوج فعالیت خود رسیده و فرصتی مناسب در اختیار شما قرار می گیرد که بتوانید از تفریحات آبی مثل کایاک و موج سواری نهایت استفاده و لذت را ببرید.

لذت بردن از گرمای تابستان، ماه آگوست در قبرس

در ماه آگوست دمای هوا به قدری بالا می رود که در برخی نقاط قبرس گرمایی معادل 45 درجه سانتی گراد را باید تحمل کنید. اگر با گرما میانه خوبی دارید و حمام آفتاب با گرمای زیاد را ترجیح می دهید، ماه آگوست را برای سفر به قبرس انتخاب کنید.

برترین زمان برای سفری مقرون به صرفه به قبرس

در ماه سپتامبر جهانگردان کم کم به خانه هایشان بازگشته و جشن و فستیوال های تابستانی نیز به کار خود انتها می دهند. همین موضوع باعث می گردد تا هزینه سفر و اقامت در قبرس کم شده و برای آندسته از جهانگردانی که می خواهند سفری مقرون به صرفه را تجربه نمایند، زمانی مناسب برای سفر به قبرس است. پس اگر دنبال برترین زمان برای سفر به قبرس هستید که هم از سواحل بهره کامل برده، هم بتوانید از مکان های تاریخی تماشا کنید و در عین حال هزینه سفرتان کم باشد، شک نکنید ماه سپتامبر موقع سفر به قبرس است.

اکتبر، یکی از آرام ترین ماه های قبرس

اگر علاقه چندانی به شلوغی ندارید، برای شما ماه اکتبر برترین زمان برای سفر به قبرس است. در این ماه جمعیت مسافر در قبرس کم شده و هوا نیز کمی خنک تر می گردد. البته به لطف آب و هوای دریای مدیترانه ، هوا هنوز گرم است و می توانید آب تنی نموده و از قدم زدن در شن های ساحل لذت ببرید اما با این تفاوت که، جمعیت بسیار کم شده و با آرامش و به دور از شلوغی از سفرتان لذت خواهید برد. خلاصه در این دوماه وقتی به ساحل لارناکا رفته یا مشغول ماجراجویی در منظره ها باستانی پافوس هستید، خیالتان راحت است که جمعیت زیادی در آنجا حضور نداشته و با آرامش خیال می توانید از جاذبه ها لذت ببرید.

به عنوان یک نکته دیگر در خصوص اکتبر نیز لازم به ذکر است که اگر در ماه دسامبر نتواستید به قبرس سفر کنید، اکتبر نیز برترین زمان سفر به قبرس به شمار میرود که در آن هزینه های سفر مقرون به صرفه تمام شده و تقریبا از همه جاذبه های این کشور لذت خواهید برد.

آوریل و مارس، برترین زمان سفر به قبرس برای گشت و گذار

ماه های آوریل و مارس برترین ماه های سال برای بازدید از منطقه ها تاریخی-باستانی قبرس است. اگر در این زمان به قبرس مرکزی بروید، روستاهای سنتی ریز و درشت، تپه های پوشیده از کاج و باغ های زیتون را مشاهده می کنید که تا جایی که چشم کار می نماید امتداد پیدا نموده اند.

این فقط بخشی از ماجراست، اگر اهل پیاده روی و دوچرخه سواری نیز باشید، می توانید به دامنه کوه های ترودوس رفته و از پیاده روی و دوچرخه سواری لذت ببرید. علاوه براین در این محدوده کوه های سر به فلک کشیده، 9 کلیسای ثبت شده در یونسکو و دشت هایی پر از گل های وحشی پیش روی شما قرار گرفته است.

نوامبر ماه وزش بادهای زمستانی و برترین ماه سفر به قبرس برای موج سواری

در ماه نوامبر کم کم به انتها پاییز نزدیک شده و سرمای زمستان در قبرس طنین انداز می گردد. در این ماه از سال دمای هوای قبرس بین 15 تا 16 درجه سانتی گراد است و آسمان آبی با لکه های ابر نقاشی می گردد. افزون بر این، بادهای زمستانی نیز آغاز به وزیدن نموده و فرصتی مناسب برای موج سواری در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین اگر به موج سواری علاقه دارید، می توانید نوامبر را به عنوان یک از برترین زمان ها برای سفر به قبرس انتخاب کنید. در این ماه هوا خنک شده و نسبت به تابستان و بهار جهانگرد کمتری در قبرس حضور دارد و از همه مهم تر نیز، هزینه های سفر کمتر خواهد بود.

دسامبر، فصل خداحافظی با سال فعلی و خوشامدگویی به سال نو

در آخرین ماه سال، قبرس دوباره به تکاپو افتاده و در کوچه و خیابان شهرها بازارهای کیریسمس برای تامین مایحتاج مردم برپا شده است. این ماه برترین زمان سفر به قبرس برای سپری کردن جشن کریسمس در سفر است. شما می توانید روزهای انتهای دسامبر را برای سفر به قبرس انتخاب کنید تا به این طریق هم چند روز انتهای سال را در قبرس به سر برده و جشن کریسمس را در آنجا بگیرید و هم موقع تحویل سال نو آنجا باشید.

فقط یادتان باشد فصل دسامبر به هیچ وجه برای تفریحات آبی و رفتن به ساحل مناسب نیست چراکه در این ماه دریا بسیار مواج و طولانیست.

جمع بندی و سخن انتهای

در این مقاله سعی کردیم کل سال را مطابق سلایق افراد مختلف دسته بندی نموده و برای هر سلیقه ای برترین زمان سفر به قبرس را معرفی کنیم. انتخاب با شماست که به بسته علاقه خود چه زمانی را برای سفر به قبرس انتخاب کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. خرسند می شویم تجارب خود از سفر به قبرس در زمان های مختلف را با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "برترین زمان سفر به قبرس چه موقعی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به قبرس چه موقعی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید