اپل واچ سری 8 جان یک زن را از عارضه قلبی نجات داد!

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، چند روز پس از عرضه اپل واچ سری 8، این ساعت هوشمند توانست ابتلای یک فرد به بیماری قلبی کشنده را تشخیص دهد.

اپل واچ سری 8 جان یک زن را از عارضه قلبی نجات داد!

به گزارش وبلاگ دیدنی ها به نقل از rahnamato، جیسون اسمیت خواننده استرالیایی می گوید: پدر و مادرم برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به چستر (بریتانیا) رفته بودند. پدرم با من تماس گرفت و گفت که مادرم اصلا حال خوبی ندارد. او گفت مادرم دائما سرگیجه و تپش قلب دارد. من سریعا خودم را به آن ها رساندم. در بدو ورود، فشار خون مادرم را میزان گیری نموده و شرایط عمومی او را ارزیابی کردم. کمی بعد، مادرم گفت که کمی بهتر شده است و از من خواست نگران نباشم.

پس از آن جیسون به این فکر افتاد که برای کنترل سلامتی مادر خود از اپل واچ سری 8 تازه خود استفاده کند. به استثنای مدل های SE اپل، اپل واچ سری 4 و نسخه های تازهتر به الکتروکاردیوگرام داخلی مجهز شده اند.

کاربران می توانند با استفاده از این ابزار زمان و قدرت سیگنال های الکتریکی که باعث ایجاد ضربان قلب می شوند را میزان گیری نمایند. این کار به شناسایی AFib یا فیبریلاسیون دهلیزی که یک ریتم نامنظم قلبی است و در صورت عدم شناسایی می تواند کشنده باشد، بسیار یاری می نماید.

جیسون سپس اپل واچ خود را روی مچ دست مادرش قرار داد تا از او نوار قلب (ECG) بگیرد. او سه بار این کار را تکرار کرد و در هر سه بار با هشدار فیبریلاسیون دهلیزی و ضربان قلب بالای 160 بار در دقیقه روبرو شد.

جیسون و والدین او پس از این هشدار اپل واچ به نزدیک ترین اورژانس مراجعه کردند. در آنجا نیز پزشکان تایید کردند که مادر جیسون به فیبریلاسیون دهلیزی دچار شده است و به درمان فوری احتیاج دارد.

موضوعی که می توانست منجر به مرگ یک شخص گردد، به لطف اپل واچ تازه از آن جلوگیری شد. جیسون می گوید: پس از بستری شدن مادرم در بیمارستان و تجویز چند دارو که باید تا آخر عمر مصرف کند، اکنون حال عمومی خوبی دارد.

منبع: فرارو

به "اپل واچ سری 8 جان یک زن را از عارضه قلبی نجات داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ سری 8 جان یک زن را از عارضه قلبی نجات داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید