آزمایش یک موشک نو؛ پاسخ کره شمالی به تحریم های آمریکا

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، کره شمالی در واکنش به تحریم های تازه موشکی آمریکا اقدام به پرتاب یک موشک دیگر کرد.

آزمایش یک موشک نو؛ پاسخ کره شمالی به تحریم های آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دیدنی ها به نقل از رویترز، کره شمالی ظاهرا امروز (جمعه) اقدام به آزمایش یک موشک کرده و سومین آزمایش در دو هفته اخیر به شمار می رود.

این آزمایش چندین ساعت پس از انتقاد از تحریم های تازه آمریکا در واکنش به پرتاب های قبلی انجام شد.

ستاد مشترک ارتش کره شمالی بدون اشاره به جزئیات خاصی از آزمایش یک پرتابه ناشناش از طریق کره شمالی خبر داد. گارد ساحلی ژاپن نیز اعلام کرده که موشک پرتاب شده میتواند یک موشک بالستیک باشد.

این سومین آزمایش از آغاز سال تازه میلادی به شمار میرود. به گزارش رسانه های دولتی کره شمالی دو موشک قبلی از نوع فراصوت بوده اند که قابلیت دستیابی به سرعت بالا و تغییر جهت پس از پرتاب را دارند.

پس از آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی، دولت بایدن تصمیم گرفت تا نخستین تحریم های علیه برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ را اعمال کند.

تحریم های دولت بایدن 6 تبعه کره شمالی، یک روسی و یک شرکت روسی را هدف قرار داده است. واشنگتن این افراد و شرکت روسی را مسئول تامین قطعات لازم برای برنامه های تسلیحاتی کره شمالی توصیف کرده و گفته است که این قطعات از چین و روسیه تامین شده است.

خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که این تحریم ها با هدف جلوگیری از پیشرفت برنامه های تسلیحاتی کره شمالی و بی اثر کردن تلاش های این کشور برای توسعه فناوری های اشاعه تسلیحات اعمال و اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آزمایش یک موشک نو؛ پاسخ کره شمالی به تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش یک موشک نو؛ پاسخ کره شمالی به تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید