چشم اندازهای فرهنگ معاصر ایران رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مجموعه سه جلدی چشم اندازهای فرهنگ معاصر ایران با حضور سیدمحمد بهشتی شنبه 10 آبان ماه از ساعت 19 رونمایی می گردد.

چشم اندازهای فرهنگ معاصر ایران رونمایی می گردد

در این نشست که با دبیری مصطفی اسدزاده دکتری سیاستگذاری فرهنگی برگزار می گردد، نعمت الله فاضلی و مانی کلانی به نقد و آنالیز این اثر خواهند پرداخت.

در این نشست آرا و اندیشه های سیدمحمد بهشتی که در این اثر مورد نقد و آنالیز قرار گرفته است، بازخوانی می گردد و بهشتی به نقدها پاسخ می دهد.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به وسیله این لینک وارد شوند.

مجموعه سه جلدی چشم اندازهای فرهنگ معاصر ایران به کوشش نعمت الله فاضلی و مانی کلانی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. این مجموعه شامل جلد اول: از تمنای اسطوره تا تقلای جامعه، جلد دوم: ایران در گذر از گذشته به آینده؛ تفاهم ملی یا نزاع بی انتها و جلد سوم: فرهنگ ایرانی در درازنای تاریخ؛ آیا همچنان ایرانی هستیم، است.

این مجموعه، اولین پژوهش مستقل و گسترده ای است که به ارزیابی انتقادی دیدگاه های اندیشمندان کنونی ایران پرداخته است. اندیشمندانی که در حوزه جامعه و فرهنگ معاصر ایران کوشش نموده اند تا نظریه یا ایده ای را در قالب کتاب، مقاله یا فیلم تهیه یا منتشر سازند و البته بعضی از آن ها نیز نقشی اساسی در راهبری نظام مدیریتی کشور و به تبع آن تحولات ایران معاصر داشته اند.

جلال ستاری، رضا داوری اردکانی، سیدمحمدامین قانعی راد، محمدرضا اصلانی، سیدمحمد بهشتی، ابراهیم توفیق، مقصود فراستخواه، تقی آزاد ارمکی، عماد افروغ، محسن رنانی، محمود سریع القلم، حسین کچویان و حمیدرضا جلایی پور اندیشمندان و کارشناسانی هستند که اندیشه هایشان مورد نقد و آنالیز قرار گرفته است.

در این مجموعه روش متفاوتی برای توضیح و نقد اندیشه نخبگان حاضر در این گفتگوها انتخاب شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چشم اندازهای فرهنگ معاصر ایران رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم اندازهای فرهنگ معاصر ایران رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید