هشدار به تهرانی ها؛ احتمال بارش های رگباری در بعدازظهر

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش ها هم در نوار شمالی هم در نیمه جنوبی طی سه، چهار روز آینده اطلاع داد و گفت: در تهران هم امروز در ساعات بعدازظهر احتمال رگبار های پراکنده و بارش های رگباری وجود دارد.

هشدار به تهرانی ها؛ احتمال بارش های رگباری در بعدازظهر

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی با تشریح آخرین شرایط جوی کشور طی امروز و روز های آینده اعلام نمود: در سه، چهار روز آینده هم در نوار شمالی کشور با توجه به گذر متناوب امواج بارش داریم و هم در نیمه جنوبی کشور با توجه به فعالیت سامانه موسمی بارش های رگباری ادامه خواهد داشت.

وی اضافه نمود: امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان هایی که در دامنه های جنوبی البرز واقع شده اند و نیز بخش هایی از شمال غرب کشور، رگبار باران رخ می دهد که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خوهد بود.

رفیعی ادامه داد: در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه غربی کرمان و یزد و بعلاوه استان بوشهر، نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی استان اصفهان، شرق لرستان، استان مرکزی، همدان و قم نیز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد و گاهی همراه با خیزش گرد و خاک نیز خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: در ارتفاعات البرز، در شرق تهران و نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب کرمان، غرب استان یزد و نیز استان هایی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب بوشهر، شرق خوزستان و غرب اصفهان، بارش ها شدت بیشتری خواهد داشت و روز شنبه هم همین شرایط را در این منطقه ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس و جنوب اصفهان نیز، فردا بارش ها شدت بیشتری خواهد داشت و این بارش ها روز یکشنبه هم در سواحل شمالی از جمله گیلان و مازندران و نیز بخش هایی از آذربایجان شرقی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، زنجان، البرز و تهران هم ادامه پیدا می نماید.

به گفته رفیعی، در جنوب شرق و جنوب کشور به تدریج از شدت بارش ها کاسته می گردد و در دامنه های زاگرس در غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب اصفهان و شرق لرستان هم رگبار و رعد و برق پراکنده را خواهیم داشت و روز یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان هم بارش ها شدت بیشتری خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: طی 5 روز آینده برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را پیش بینی می کنیم.

وی گفت: امروز و فردا آب های دریای خزر، دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم خواهند بود و فعالان دریایی به ویژه صیادان در این منطقه ها باید توجه لازم را داشته باشند.

رفیعی با تاکید بر اینکه هشدار های قرمز و نارنجی که قبلا از طرف سازمان هواشناسی منتشر شده است، همچنان به قوت خود باقی است و هموطنان باید توجه لازم را نسبت به مخاطراتی از قبیل سیلابی شدن رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و خسارت بر اثر باد های شدید لحظه ای، داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی مرکز طی امروز و روز های آینده نیز بیان کرد: در تهران هم امروز در ساعات بعد از ظهر احتمال رگبار های پراکنده و بارش های رگباری وجود دارد. ضمن اینکه بیشینه دمای مرکز امروز 37 و کمینه دما 25 درجه بالای صفر است.

منبع: فرارو

به "هشدار به تهرانی ها؛ احتمال بارش های رگباری در بعدازظهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به تهرانی ها؛ احتمال بارش های رگباری در بعدازظهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید