نعمت پور: نگاه کشتی به بازی های کشورهای اسلامی، تورنمنتی است

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، قهرمان پیشین کشتی جهان گفت که هر چند سطح رقابت های بازی های کشورهای اسلامی بالا خواهد بود، اما کشتی ایران به آن به عنوان یک تورنمنت نگاه می کند.

نعمت پور: نگاه کشتی به بازی های کشورهای اسلامی، تورنمنتی است

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، طالب نعمت پور که میهمان برنامه امروز (8 اسفند) دایره طلایی بود، ضمن تشکر از میزبانی خوب هیئت کشتی خوزستان و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از جام تختی، در مورد برگزاری این رقابت ها گفت: تمامی موجودیت کشتی فرنگی به جز مدال آوران جهانی نروژ در جام تختی حضور داشتند و شاهد رقابت های داخلی خوبی بودیم؛ خصوصاً در اوزانی که تمام مدعیان حضور داشتند. در چهار وزن 55، 60، 72 و 87 کیلوگرم همه نفرات حاضر شدند و این خیلی مسرور کننده بود که در صورت تک تک بچه ها آن انگیزه ای که لازم است را می دیدیم. همه با تمام وجود آمدند که شایستگی خودشان را ثابت کنند؛ خصوصاً اینکه در رده جوانان و امید هم کشتی گیران خوبی داشتیم که به رقابت بزرگسالان آمده بودند. این فعل خواستن باعث شد که امتیازهای زیادی به ویژه در روز دوم در طول مسابقات بین کشتی گیران رد و بدل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جام تختی پدیده ای هم داشت؟ توضیح داد: یکسری کشتی گیران جوان بودند که زیبا کشتی گرفتند و نوید روزهای خوب را می دادند؛ به ویژه در وزن 55 کیلوگرم که شاهد عملکرد دو جوان خوب بودیم. دانیال سهرابی و ایمان محمدی هم خیلی عملکرد خوبی داشتند. اینها هم می توانند در تیم ملی جوانان مثمرثمر باشند و هم در رده سنی بزرگسالان مدعی شوند.

نعمت پور در پاسخ به این سوال که عدم استقبال خارجی ها از جام تختی تا چه حد بر سطح کیفی مسابقات تاثیرگذار بود؟، گفت: من نمی دانم سیاست کلی فدراسیون در این رابطه چیست، ولی تنها دو تیم خارجی در جام تختی حاضر بودند. البته رقابت داخلی به قدری زیبا بود که این مسئله را جبران کند. البته که اگر رقبای خارجی هم می آمدند، بچه ها می توانستند کار را خوب پیش ببرند.

قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان در مورد اینکه محمد بنا گفته نفرات اول جام تختی به طور قطع راهی قهرمانی آسیا نمی شوند، گفت: طبق برنامه ای که از قبل تدارک دیده شده بود، جام تختی سومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی بود که قبل از آسیایی برگزار گشت و تمامی مدعیان هم حضور داشتند، اما نکته ای که وجود دارد، حضور فرنگی کاران جوانان است. آنها در برخی اوزان نفرات برتر شدند، اما مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و جهان را در پیش دارند. در این خصوص باید بین سرمربی تیم ملی جوانان و بزرگسالان تعامل وجود داشته و برنامه ریزی شود که آیا اینها در اختیار کادرفنی تیم ملی جوانان قرار بگیرند و یا به قهرمانی بزرگسالان آسیا بفرایند. من فکر می کنم محمد بنا بابت همین موضوع گفته است که تیم اعزامی به قهرمانی آسیا از دل جام تختی انتخاب می شود و صرفاً نفرات اول ملی پوش نمی شوند. به هرحال امیدوار هستیم نفراتی که برتر هستند، راهی آسیایی شوند.

وی با اشاره به مسابقات مهمی که در سال 2022 پیش روی کشتی ایران است، تاکید کرد که کادر فنی باید ضمن تعامل با سرمربیان تیم های ملی جوانان و امید، طوری برنامه ریزی کند که تقسیم کشتی گیران در تیم های سه رده سنی برای مسابقات مهم براساس شایستگی باشد. نعمت پور همچنین در مورد مسابقات کشورهای اسلامی اعلام کرد: هر چند با توجه به حضور تیم های ایران، مصر، آذربایجان و ترکیه در این رقابت ها، پیکارهای کشورهای اسلامی هم از سطح قابل قبولی برخوردار خواهد بود، ولی ما نگاه تورنمنتی به این مسابقه خواهیم داشت. یعنی بچه ها به عنوان یک تورنمنت تدارکاتی به بازی های کشورهای اسلامی می فرایند که در آسیایی و جهانی نتیجه مطلوب را کسب کنند.

این مربی کوهدشتی کشتی فرنگی در مورد برخی از ستارگان مسابقات جام تختی تاکید کرد: همانطور که گفتم در روز دوم جام تختی شاهد کشتی های خوبی بودیم. مهدی محسن نژاد واقعاً خیلی کشتی های زیبایی گرفت و در فینال هم علیرضا نجاتی را برد. من فکر می کنم محسن نژاد پله های رشد و ترقی را خوب طی کرده است و امیدوارم مزد زحماتش را بگیرد، یا عارف حبیب اللهی خیلی فکورانه کشتی گرفت. او کشتی گیر تهران است. ناصر علیزاده هم که در87 کیلوگرم اول شد، هم به لحاظ فنی و هم استایلی برای این وزن شرایط مناسبی دارد و می تواند خلاء 87 کیلوگرم را پر کند. ضمن اینکه رامین طاهری، حسین نوری، بادکان و شریفی را هم در این وزن داریم. امیدوارم شرایطی مهیا شود که رقابت خوبی به آنها ایجاد شده و نفر برترشان در مسابقات شرکت کند. امیر قاسمی منجزی هم خیلی در این سال ها برای کشتی زحمت کشیده و ان شاءالله که به حقش برسد. او این ظرفیت و بار فنی را دارد که صاحب مدال جهانی شود.

نعمت پور افزود: طی سه روزی که در اهواز بودم و مسابقات جام تختی را تماشا کردم، خیلی مسرور شدم که فعل خواستن را در بین بچه ها دیدم. آنها نوید روزهای خوب را می دهند و خستگی از تن مان درآمد. چه آنهایی که باختند و چه آنهایی که بردند، باانگیزه و با تمام وجود کشتی گرفتند.

طالب نعمت پور در خاتمه در مورد حضورش در پایگاه قهرمانی سالن توفیق توضیح داد: طبق صحبتی که با علیرضا دبیر داشتیم و این را از من و دیگر دوستان خواستند که این پایگاه دوباره احیا شود، من هم پذیرفتم و به این کار خوشبین هستم. بچه ها هم استقبال کردند. سه روز در هفته همراه با فرشاد علیزاده و شهرام طاهرزاده در این سالن هستیم که به کشتی کمک کرده و باری از دوش کشتی برداریم. قرار است از سال آینده در پایه و نوجوانان هم کلاس برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نعمت پور: نگاه کشتی به بازی های کشورهای اسلامی، تورنمنتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نعمت پور: نگاه کشتی به بازی های کشورهای اسلامی، تورنمنتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید