غار شعیب یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان است

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، سیری در ایران/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، غار شعیب یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان است.

غار شعیب یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان است

غار شعیب در 18 کیلومتری غرب جیرفت و منطقه ای به نام مارون قرار گرفته است. در حوالی غار، معدن مرمریت وجود دارد و وجود ماشین آلات صنعتی برای تخریب و استخراج از کوه و ضربات وارده به وسیله دستگاه ها و انفجارهای معدن سبب شده تا قسمتی از غار تخریب گردد و علی رغم وجود امکانات بالقوه در این منطقه جهت ایجاد تأسیسات رفاهی، تفریحی، گردشگری و ورزشی، هیچ گونه اقدامی به وسیله مسئولین شهر جیرفت برای جلوگیری از تخریب منطقه صورت نگرفته است.

دهانه ورودی غار به سمت شمال است و یافتن آن احتیاج به کمی آنالیز و جستجو دارد. از دهانه غار باید به صورت نشسته و به آهستگی وارد شد. پس از آن یک شکاف شرقی غربی وجود دارد که نور خورشید می تواند کاملا در این شکاف تابیده گردد. در انتهای غار دهانه دیگری وجود دارد که شبیه یک اتاق است و در آن قندیل هایی وجود دارند که چندان بلند نیستند. درون غار تعدادی خفاش دم دار و بسیار نادر زندگی می کنند که از نوع خفاش های بی آزار و حتی مفید هستند. این جانوران از انواع حشرات که معمولا آفت هستند، تغذیه می کنند و به این ترتیب، یاری بزرگی به کنترل جمعیت آفات کشاورزی می کنند. این غار چندان پیچیده و طولانی نیست اما پیمایش آن احتیاجمند حضور شخص راهنما یا فردی آشنا به غارنوردی هست.

به اعتقاد مردم بومی منطقه، این غار همان غار اصحاب کهف است که البته صحت و سقم این مطلب احتیاج به آنالیز بیشتر دارد. ولی عده ای نیز بر این عقیده هستند که شعیب نام عارفی بوده که در این حوالی زندگی میکرده و برای عبادت به این غار رفت و آمد داشت و به همین علت، این غار مورد احترام اهالی منطقه است.

منبع: همگردی

به "غار شعیب یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار شعیب یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید