رئال مادرید 739

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، خبرگزاری خبرنگاران- باشگاه رئال مادرید با تراز 739+ میلیون یورو برترین تراز اقتصادی در میان تیم های لالیگایی را دارد.

رئال مادرید 739

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، با به خاتمه رسیدن پنجره زمستانی جابجایی، سازمان لیگ فوتبال اسپانیا تراز مالی باشگاه ها را بهروز رسانی کرد که طی آن باشگاه رئال مادرید همچنان برترین تراز مالی را دارد و تراز مالی بارسلونا نیز منفی شده است. در ترازنامه اعلام شده از سوی لالیگا، رئال مادرید با تراز 739 میلیون 163 هزار یورو همچنان از لحاظ مالی باثبات ترین باشگاه اسپانیا است و دقیقا در آن سوی ترازنامه مالی باشگاه بارسلونا قراردارد که در تراز فعلی آن منفی 144 میلیون و 353 هزار یورو است. این در حالی است که تراز این باشگاه در ابتدای فصل 97 میلیون و 940 هزار یورو بود و خریدهای بارسلونا در زمستان باعث منفی شدن این تراز شده است.

بعد از رئال مادرید، در حال حاضر سویا و اتلتیکومادرید برترین تراز مالی را دارند. گفتنی است در لیست منتشر شده از سوی لالیگا، تنها باشگاه بارسلونا است که ترازی منفی به خود اختصاص داده است و سایر باشگاه ها توانسته اند تراز مالی خود را مثبت نگه دارند. با توجه به این تراز منفی مالی، بارسلونا در پنجره های جابجاییی آینده محدودیت های بیشتری را از سوی لالیگا تجربه خواهد نمود. تراز مالی منتشر شده به معنای مقدار پولی است که هر باشگاه می تواند برای خرید بازیکن، استخدام مربی، دستیار و... در تیم اصلی خود خرج کند.

باشگاه تحت ریاست خوان لاپورتا که تابستان گذشته سقف پرداخت دستمزد 97 میلیون یورویی داشت، پس از جذب 4 بازیکن در زمستان(دنی آلوز، امریک اوبامیانگ، فران تورس و آداما) تراز منفی 144 میلیون یورویی پیدا نموده است. تنها باشگاه اسپانیایی با تراز منفی بارسلوناست و این نشان می دهد که کار بارسا برای جذب بازیکن بزرگ در تابستان تا چه مقدار سخت خواهد بود. آبی اناری ها در حالی رویای جذب ارلینگ هالند را در سر دارند که واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد.

در سوی مقابل اما رئال که حتی یک یورو هم در زمستان هزینه نکرد، با سقف 739 میلیون یورویی، پرقدرت ترین باشگاه اسپانیایی از لحاظ مالی است و دست باشگاه برای جذب هر فوق ستاره ای باز خواهد بود. بی فایده نیست که خاویر تباس، رئیس لالیگا اخیرا تایید کرد که رئال می تواند تابستان همزمان کیلیان امباپه و ارلینگ هالند را جذب کند.

پس از رئال مادرید و با فاصله ای زیاد، سویا و اتلتیکو با سقف پرداخت دستمزد 199 و 161میلیون یورویی قرار دارند. محدودیت هزینه تیم ورزشی مفهومی است که شامل حداکثر مبلغی است که هر تیم اسپانیایی می تواند برای حقوق بازیکنان، مربی، یاری مربی و مربی بدنساز و بعلاوه تیم های دوم و پایه، و سایر بخش های باشگاه هزینه کند.

هزینه های یک باشگاه ورزشی شامل دستمزد ثابت و متغیر(اعم از پرداخت پولی یا غیرنقدی مانند خانه، ماشین یا سفر...)، حق تصویر، استهلاک مربوط به جابجایی، حق بیمه، غرامت برای فسخ قراردادها و... را شامل می گردد. محاسبه آن با ما به التفاوت عایدی(حق تلویزیونی، تبلیغات، بلیط فروشی...) و هزینه های ساختاری و بازپرداخت بدهی ها در طول فصل انجام می گردد. هر تیمی سقف دستمزد خود را معین می نماید و حتی می تواند مبلغی را پایین تر از سقف خود قرار دهد(همانطور که بعضی از باشگاه ها انجام داده اند)، اما همواره باید با قوانین کنترل مالی لالیگا مطابقت داشته باشد و به وسیله سازمان تایید گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رئال مادرید 739" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئال مادرید 739"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید