خبرنگاران تالاب های استان تهران امسال کم آب شدند

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، تهران- خبرنگاران- رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: امسال به خاطر کاهش بارندگی در فصل پاییز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تالاب های تهران کم آبی داریم.

خبرنگاران تالاب های استان تهران امسال کم آب شدند

امیرعباس احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ دیدنی ها گفت: امسال هوا نسبت به سال گذشته سردتر بوده و شاهد یخ زدگی سطح بعضی از تالاب ها هستیم که این امر باعث شده تا پرندگان فرود نیایند.

وی افزود: شرایط آبی تالاب ها در سال گذشته نیز خیلی مناسب نبود.

رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شرایط آبی و گنجایش تالاب ها برای حضور پرندگان موثر است گفت: در صورتی که آبگیر یا تالابی خوب آبگیری شود و فضا امن باشد شاهد حضور گونه های مختلف پرندگان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نیاز تالاب های استان به اختصاص حق آبه ها مهندسی شده است گفت: این بحث همچنان از سازمان محیط زیست و وزارت نیرو را پیگیری می کنیم و باید این نیاز آبی مورد تایید قرار گیرد تا اختصاص یابد.

احمدی ادامه داد: هنوز درباره اختصاص حق آبه، موضوعی از سوی سازمان محیط زیست ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه هشت تالاب و آبگیر در استان تهران وجود دارد گفت: سد لتیان، رودخانه جاجرود، دریاچه شهدای خلیج فارس، سد ماملو، قنبرآباد، حوضچه های پرورش ماهی عشق آباد، بندعلی خان، فشافویه و رودخانه شور از جمله این تالاب ها هستند.

رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطر نشان کرد: تالاب عشق آباد در 25 کیلومتری جنوب شهرری، تالاب قنبرآباد در بخش فشافویه حسن آباد و تالاب بند علیخان در 35 کیلومتری جنوب شهرستان ورامین از تالاب های جنوب پایتخت به شمار می فرایند که از مهترین زیستگاه های حیات وحش در استان تهران هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تالاب های استان تهران امسال کم آب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تالاب های استان تهران امسال کم آب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید