آزمایش تاکسی های خودران در پکن

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، شرکت چینی بایدو که بیشتر عایدی خود را مدیون موتور جست وجوی اینترنتی اش است، طی 5 سال گذشته روی فناوری های خودران تمرکز نموده، زیرا قصد متنوع سازی فعالیت هایش را دارد. سال گذشته بایدو برای سرویس های تاکسی رباتیک آپولوگو از مسافران هزینه دریافت کرد.

آزمایش تاکسی های خودران در پکن

استارت آپ پونی مجوز آزمایش خودرو های کاملا خودران بدون اپراتور ایمنی در پکن را دریافت نموده است. این شرکت با پشتیبانی بایدو و تویوتا فعالیت می نماید.

به گزارش رویترز، بایدو و پونی اعلام نموده اند به عنوان گامی در جهت تجاری سازی سرویس های تاکسی رباتیک در مرکز چین، 10 خودروی خودران پیشرفته در یک پارک فناوری را آزمایش می نمایند.

شرکت چینی بایدو که بیشتر عایدی خود را مدیون موتور جست وجوی اینترنتی اش است، طی 5 سال گذشته روی فناوری های خودران تمرکز نموده، زیرا قصد متنوع سازی فعالیت هایش را دارد. سال گذشته بایدو برای سرویس های تاکسی رباتیک آپولوگو از مسافران هزینه دریافت کرد.

این شرکت پیش بینی می نماید هزینه استفاده از سرویس تاکسی رباتیک به تدریج به حدود نصف کرایه یک تاکسی با راننده برسد. بایدو بعلاوه اعلام نموده در سال آینده میلادی 200 تاکسی رباتیک دیگر را به شبکه خود در چین اضافه می نماید.

تاکسی های آپولوگو که در ووهان و چانگ کینگ بدون راننده ایمنی فعالیت می نمایند تا خاتمه فصل سوم 2022 میلادی در کل 4/ 1میلیون سفر بدون راننده انجام داده اند. از سوی دیگر پونی که در آمریکا و چین فعالیت می نماید و رقیب آپولوگو به شمار میرود، سیستم های رانندگی خودران را در گوانجو آزمایش نموده است.

منبع: مهر

بعلاوه این شرکت مشغول آزمایش وسایل نقلیه خودران در استان های کالیفرنیا و آریزونای آمریکاست. البته در این استان ها یک راننده ایمنی در خودرو ها حضور دارد.

منبع: فرادید

به "آزمایش تاکسی های خودران در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش تاکسی های خودران در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید