این گیاهان آپارتمانی بدون خاک رشد می نمایند

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، اگر می خواهید با انواع گیاهانی که می توان در آب پرورش داد آشنا شوید، توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

این گیاهان آپارتمانی بدون خاک رشد می نمایند

بعضی از گیاهان فقط در خاک رشد ندارند و می توانید از آن ها حتی در آب نیز نگهداری کنید و آن ها را پرورش دهید. که در اصلاح پرورش گیاهان بدون خاک می گوییم. برای نگهداری گیاهان در آب باید شرایط را کاملا رعایت کنید. دراین مطلب از وبلاگ دیدنی ها به معرفی گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می نمایند می پردازیم.

سینگونیوم

سینگونیوم گیاهی رونده است و همین ویژگی سبب شده است تا به آن گیاه کوهنورد نیز بگویند. نگهداری از سینگونیوم درون آب بسیار آسان است و برای داشتن رشد بهتر می توانید در هفته دو بار آب شیرین به آب آن اضافه کنید.

دراسنا از گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می نمایند

بسیاری از گونه های دراسنا با رشد کردن در داخل آب سازگار هستند. به علت ارتقاع بلند این گیاهان، استفاده از ظروف شیشه ای بلند یا کوزه های بلند و باریک پیشنهاد می گردد. بهتر است آب درون ظرف را هفته ای 2 الی 3 بار تغییر دهید. برای داشتن یک دراسنای سالم با رشد خوب، از آب بدون کلر و عاری از فلوراید استفاده کنید و در صورت کدر شدن آب آن را تعویض کنید.

کروتون

کروتون گیاهی با برگ های پهن و رنگارنگ است که حس پاییز را تداعی می نماید. این گیاه زیبا ممکن است به طور دائم در آب رشد نکن اما برای ریشه دار کردن قلمه ها می توانید مدتی از زیبایی ریشه ها در داخل آب استفاده کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب شیک ترین مدل پرده برای چیدمان منزل سر بزنید.

بگونیا از گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می نمایند

از جمله گیاهانی که در آب رشد می نمایند می توان بگونیا را مثال زد. شاید شما هم علاقه مند به نگهداری از گونه های مختلف بگونیا برای تزیین اتاق خواب، آشپزخانه، باغچه، بالکن و راهروی خانه خود هستید. در واقع، گیاه بگونیا به علت گل ها و برگ های خیره نماینده خود به صورت گسترده ای پرورش می یابد.

این گیاه دارای 1000 گونه در نقاط مختلف دنیا است که بر اساس انواع برگ ها، گل ها و بعلاوه روش تکثیر، قابل تمایز از یکدیگر هستند در ایران نوع بگونیا عروس به خاطر زیبایی گل هایش هواداران بسیاری دارد.

گل نرگس

شما می توانید گل نرگس را به وسیله قرار دادن پیاز آن در داخل آب پرورش دهید و شاهد گل دهی آن باشید. برای این کار یک ظرف شیشه ای تهیه کنید، یک چهارم آن را با پوسته های صدف و ماسه پر کنید. پیازها را روی این بستر قرار دهید و محل آن ها را با کمی فشار دادن در داخل ماسه ها ثابت کنید. ظرف را تا جایی که انتهای پیاز ها در آب باشد، از آب پر کنید. این ظرف را در مکانی روشن قرار دهید و بعد از 4 الی 5 هفته شاهد جوانه زدن ساقه گل باشید.

هدرا از گیاهان آپارتمانی که در خاک رشد می نمایند

قلمه های گیاه هدرا یا عشقه می توانند مدت طولانی در آب رشد نمایند و ساقه های خود را به زیبایی در جهت دلخواه شما پیچ دهند. برای این کار می توانید از یک گیاه هدرا چند قلمه تهیه کنید و برگ های زیرین آن را جدا کنید و در آب قرار دهید.

گیاه قلب ارغوانی

گیاه قلب ارغوانی یک گونه متفاوت از برگ بیدی است و تنها وجه مشترک آن ها، رنگ بنفش برگ ها است. برای داشتن یک قلب ارغوانی در ظرف شیشه ای باید قلمه های مناسبی تهیه کنید و برگ های انتهایی آن ها را جدا نموده و ساقه را در آب قرار دهید. این گیاه به سرعت رشد می نماید و در شرایط نوری مناسب گل های ظریف زیبایی فراوری می نماید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این کارها دکور خانه خود را بی نظیر کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این گیاهان آپارتمانی بدون خاک رشد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاهان آپارتمانی بدون خاک رشد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید